Városlista

Hírek

2015. Április 05. 16:00, vasárnap | Helyi
Forrás: Ballagi Károly

Bicajjal a Duna forrásához és vissza

Harmadik részéhez ért a 4 részből álló úti beszámoló, mely Ballagi Károly és társa Fruzsi tollából ered. Nem kevesebbre vállalkoztak, mint bringával eljutni a Duna forrásához és persze vissza is!

16.nap: (2014. augusztus 16.)

Csodára ébredtünk, egyrészt mert állt a sufni, másrészt pedig nem esett az eső. Nyugodtan megreggeliztünk, majd felpakoltunk az útra. Ulmig meg sem álltunk, ott viszont megnéztük a székesegyházat.

Egy jó ideig töltésen folytattuk tovább az utat, ami nem betonos volt, de jól járható, viszont az előző napi esőzés miatt sok helyen állt meg a víz, így ezt a saras vizet egészen a térdünkig felcsapkodták a bicajok, nem beszélve arról, hogy azok is szépen néztek ki utána. Szép felhős volt az ég is, aminek megtaláltuk a forrását is egy gyár személyében. Tovább haladva áttekertünk egy hangulatos városon is, Elchingenen.

Haladtunk-haladtunk, egyszercsak Fruzsi szólt, hogy letört az első lámpája, amit nem tudtunk kitalálni, hogy mitől lehetett, de megtörtént. Szerencsére elég volt kihúzgálni a vezetékeket, és így le tudtuk szedni könnyen. Úgy gondoltuk, ha szükség lesz rá, akkor meg fogjuk tudni oldani a visszatételét. Valamivel később egy ág keveredett be Fruzsi első küllői közé, és azt hittük a sárvédője is letört, de szerencsére nem, csak vissza kellett pattintani a helyére. 102km után meg is érkeztünk az aznapi kempinghez, ami Dillingenben volt. Itt is elvégeztük az esti dolgainkat, sőt még néhány ruhadarabot ki is mostunk.

17.nap: (2014. augusztus 17.)

Szintén kellemes időre ébredtünk, viszont rengeteg bogár lepett el bennünket. A hálórészben szerencsére nem voltak, de kint az előtérben rengeteg, szinte minden ruhadarabban találtunk egyet, így mindent jól kiráztunk, mielőtt felvettünk.

Sajnos még a táskákba is belemásztak, de csak a ruhák közé és a kormánytáskáinkba, a többi többnyire zárva volt. Szerencsére, amiben a kaja volt, abban talán csak egyet találtunk. Alapos bogártisztítás után mindent összepakoltunk és ettünk. Igyekeztünk időben elindulni, hogy valamennyit lefaragjunk a hátrányunkból. Igencsak eseménytelen volt a nap további része, egy-két alkalommal megálltunk enni és pihenni, de más nem történt.

Egyedül a kempingbe való érkezéskor nem volt senki a recepción, és vártunk ott egy picit, hátha jön majd valaki. Ki is jött egy férfi a szemközti épületből, és neki fizettünk. Utólag azon gondolkoztunk, hogy vajon tényleg ő lehetett-e, akinek fizetni kellett, mert semmit nem kaptunk, amivel tudtuk volna bizonyítani, hogy már fizettünk. Aztán láttuk, hogy mások is neki fizetnek, úgyhogy nem aggódtunk tovább. A kemping egyébként szép és igényes volt. Jó hosszú, 130km-es szakaszt zártunk, így a zuhany és vacsi után jól esett a pihenés.

18.nap: (2014. augusztus 18.)

Kicsit borús, de kellemes napra keltünk. Először összepakoltunk, lebontottuk a sátrat, és csomagok nélkül átszaladtunk a közeli boltba, majd ahogy visszaértünk megreggeliztünk.

Pakolás után meg sem álltunk Weltenburgig, ahol láttuk az Apátságot is. Mentünk-mentünk, majd észrevettük, hogy itt a bicajút nem megy tovább, csak hajót láttunk, amivel tovább lehetne menni. Kicsit tanulmányoztam a GPS-t és arra jutottam, hogy itt át kell mennünk a túloldalra, ahol úton folytathatjuk, de ehhez át kellett kompoznunk a Dunán.

Ahogy átértünk egy kevés tekerés után jött egy jó meredek emelkedő, ráadásul egy idő után el is fordultunk, így ott már földes úton mentünk tovább. Kicsit megizzadtunk, de szép lassan újra sík lett a terep. Regensburgba beérve igaz csak messziről, de láttuk a Szent Péter Katedrálist is. Innentől kezdve meg sem álltunk a kempingig, ami lényegében egy kisebb szigeten volt Straubingban. Láttuk, hogy van konyha része is, ahol volt gáztűzhely. Megbeszéltük, hogy lepakolunk, felütjük a sátrat, majd átsétálunk a boltba, mivel nagyon közel van, és bevásárolunk, hogy csinálhassunk egy nagy adag chilis babot, és végre valami főtt ételt együnk, amit ráadásul mi csinálunk. Szép emberes adagot sikerült csinálni, de nagy része még akkor este el is fogyott, ami megmaradt eltettük másnapra. Lezuhanyoztunk és jöhetett a pihenés.

19. nap: (2014. augusztus 19.)

Szintén kellemes időre keltünk reggel. Az indulás után még Deggendorf előtt egy kerékpáros pihenő mellé értünk, úgyhogy megálltunk enni egy kis édességet. Ezt követően egy jó ideig csak tekertünk, nem történt semmi különös, majd egyszer csak a Duna túloldalán megláttunk egy várost, ami nagyon tetszett.

Ez a város Vilshofen volt. Meg is álltunk egy padnál a várossal szemben, és itt ettünk, csak hogy szép kilátásunk legyen közben. Nagyjából 70km-t tettünk meg eddig és majdnem ennyi volt még hátra. Ezt követően Passauban álltunk meg, amit a három folyó városának is szoktak nevezni, mert itt folyik egybe a Duna az Inn és az Ilz.

Érdekességképpen a Duna vize kék, az Inné zöld, az Ilzé pedig fekete, így az összefolyás után egy ideig három színe van a Dunának. Láttuk a Veste Oberhaus-t, ami több funkciót lát el, itt van a város történelmi múzeuma, egy ifjúsági szálló és egy csillagvizsgáló. A nap végére még másznunk kellett egy kicsit, majd a kempingig már gurultunk, ami Schlögenben volt. Ahogy oda értünk a kempingbe, kerestük, hogy kinél kellene fizetni, de nem találtunk senkit, így úgy döntöttünk, hogy bemegyünk, felállítjuk a sátrat, és maximum szólnak majd. Elmentünk zuhanyozni, mire végeztünk már be is sötétedett, de utána sem szóltak, gondoltuk majd reggel és vacsi után lefeküdtünk.

20.nap: (2014. augusztus 20.)

Reggel természetesen ismét esőre ébredtünk, egy ideig fetrengtünk hátha eláll, de csak csendesedett, így úgy döntöttünk kimászunk és elkezdtünk összepakolni. Mindenféle esőcuccban elindultunk kifelé, gondoltuk majd szólnak a fizetés miatt, de nem így történt.

Délután megejtettük a szokásos ebédszünetünket, majd Linzig meg sem álltunk. Sajnos az eső továbbra is esett, így nem volt a legjobb a tekerés, ráadásul ilyenkor képeket sem tudtunk annyit csinálni. Gondoltuk, hogy itt majd megkóstoljuk a linzert, de aztán erről lemondtunk, egyrészt az idő miatt, inkább szerettünk volna haladni, másrészt mert a bicajút szépen elvitt a központ mellett, így mire találtunk volna egy cukrászdát szintén sok időnk ment volna el és még így is volt némi elmaradásunk a csúszás miatt.

A város külterülete nem volt a legszebb, mert gyárakat lehetett látni a túloldalon. Linz után pedig már csak szépen haladtunk a Duna mentén a szuper kerékpárúton, és nézelődtünk egészen a kempingig, ami Greinben volt. Itt járt fejenként 15 perc internet. Vacsorára nudli jellegű étket(gnocchit) készítettünk. Először azt hittük, hogy van gáz a kempingben, mert jelezte a kemping térképe, de kiderült, hogy az a lakókocsiknak volt, így a kempingfőzőt használtuk. Kicsit érdekes állaga lett(kis híján egy egyben álló massza :D), de azért jóízűen ettük meg. Aznap éjszaka csontig fagytunk, vizesen feküdtünk, és legalább 6 fok volt…

21.nap: (2014. augusztus 21.)

Sajnos egész éjszaka esett az eső, tiszta víz volt a sátor, de szerencsére reggelre elállt, ráadásul szépen ki is sütött a nap, így teljesen meg tudtuk szárítani, ameddig reggeliztünk.

Egy jó ideig csak tekertünk, aztán egyszer előtűnt egy épület, amit már egész messziről látni lehetett. Ez az épület Melkben állt, ami a Melki Apátság volt. A Duna túlpartján helyezkedett el, de a bicajút átvitt minket oda, így közelebbről is megcsodálhattuk. Ahogy beértünk a városba el is terelte az út a bicajosokat, mert útépítés volt. Felmentünk egy nagy emelkedőre is, de csak tolni tudtuk a bicajokat. Úgy tűnt a GPS-en, hogy erre ki tudjuk kerülni az építkezést és visszatérhetünk a mi utunkra, de zsákutca volt, így mehettünk lefelé.

Persze utána megtaláltuk a jó irányt. Tudtuk, hogy elég jól spóroltunk idáig a pénzzel, így Aggsteinbe érve beültünk egy kis vendéglőbe, ahol nem volt rajtunk kívül senki. Először is kértünk két sört, gondoltuk megkóstoljuk az ittenit, bár tudtuk, hogy elég drága. Fruzsi is és én is rántott húst kértünk, de Fruzsinak a köret zöldségekből állt, nekem pedig sült krumpliból és egy kis salátából. Jó ízűt ettünk belőle, végre csak ennünk kellett és semmi teendőnk nem volt az elkészítésében. Délután 5 óra körül indultunk tovább, és észrevettük, hogy a túloldalon ott áll Willendorf, ahol a willendorfi vénuszt is találták. Fruzsinak ez volt az egyik olyan város, amit nagyon szeretett volna látni, így Spitznél átkompoztunk és elindultunk visszafelé. Körülbelül 10km-el mentünk így többet, de örültem, hogy Fruzsinak ez örömet okozott. Sajnos a múzeum része már nem volt nyitva, de a helyet ahol találták meg tudtuk nézni és egy nagyméretű szoborral sikerült fényképezkedni. Innen sietősre vettük, mert eléggé elszaladt az idő. Sajnos az oda úton elpattant még egy küllőm, így másnapra úgy terveztük, hogy benézünk egy szervizbe is, mert félő volt, hogy nem bírja ki hazáig. Nap végére megérkeztünk a kempingbe, ami Kremsben volt.

22.nap: (2014. augusztus 22.)

Reggel eléggé úgy tűnt, hogy ismét esős napunk lesz, de szerencsére az égiek máshogy akarták, és elég kellemes időben tekerhettünk. Dél előtt megálltunk, hogy együnk pár falatot, majd Bécsig teljesen zavartalan és eseménytelen volt az utunk.

A kempingbe érve felállítottuk a sátrat, bepakoltunk, és úgy döntöttünk, hogy elmegyünk főtt ételt enni, és szétnézünk a városban. Úgy gondoltuk, hogy mindenre lesz időnk, mert viszonylag rövidebb napot zártunk és már délután 5 óra körül el tudtunk indulni Bécs belvárosába. Sajnos a GPS-re csak közvetlenül az útvonalunk körüli térképrészletet töltöttem fel, így menet közben vettem csak észre, hogy egy idő után nem fogom látni, hogy mi hol van.

Nem foglalkoztunk vele, gondoltuk, hogy odafelé valamit találunk, ahol ehetünk, utána pedig a nyomvonal mentén vissza tudunk térni a kempingbe. Az, hogy mi nézelődni tudjunk még vacsi után kizárt volt, amikor kiderült, hogy a Pizzeria Ristorante Noliban a kiszolgálónk magyar volt, így vacsora alatt elég sokat beszélgettünk és hipp-hopp elrepült az idő. Zsolt, a kiszolgáló nagyon kedves volt, először meghívott minket egy kávéra, és tiramisura, majd hozott még 3cl helyi töményet is. Szép lassan este 8 lett és ideje volt indulnunk, így mondtuk, hogy fizetnénk. Örültünk, hogy megismerhettük, telefonszámot is cseréltünk majd csak ezután indultunk vissza. Jó volt az esti fényekben is látni a várost. Visszaérkezésünkkor már csak aludni volt erőnk.

Folyt. holnap ugyanebben az időben....

Első rész:

Második rész:

Még több kép:

Video:

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 07:39, hétfő | Helyi

Már csak Bács-Kiskun vármegyében maradt érvényben a tűzgyújtási tilalom

A csapadékos időjárásnak köszönhetően csökkent a tűzveszély, ezért csütörtöktől Bács-Kiskun vármegye kivételével mindenütt visszavonják a tűzgyújtási tilalmat

2024. Április 29. 07:37, hétfő | Helyi

Élvezzük ki a nyárias időt, amíg lehet

Anticiklon alakítja a következő napok időjárását is, majd csütörtökön nedvesebb levegő érkezik, és többfelé fordulhat elő zápor, zivatar az országban.