Városlista

2016. Július 04. 21:21, hétfő | Helyi
Forrás: Dr. Ivánné Baksa Éva

Kórushangversenyek a testvérvárosban

A Zenebarátok Kórusa június végén olasz testvérkórus meghívására Feltrébe utazott vendégszereplésre.

Gyönyörű, tartalmas három napot töltöttünk ott két fellépéssel, kirándulásokkal és tengeri fürdéssel egybekötve.

A csütörtök esti indulás után másnap a déli órákban ismerősként üdvözöltük egymást a Solo Voci férfikórussal, akik meghívására már harmadszor látogattunk el ebbe a csodálatos hangulatú olasz városba.

A szabadtéri hangversenyeink a kellemes mediterrán nyári estéken nagy élményt nyújtottak nemcsak nekünk kórustagoknak, hanem az olasz közönségnek is, mivel ismert olasz számokat is énekeltünk. A vastaps nem maradt el. Az első fellépés Tomo nevű csatolt község főterén volt a templom előtt a Solo Voci kórussal , a második Feltre központjában. Itt három kórus adott hangversenyt. Felemelő érzés volt énekelni a klasszicista épületekkel és szobrokkal körülvett főtéren a langyos nyári estén, ahol szúnyogok sem zavarták meg az élményt. A Kodály és Bartók művek mellett sok más művet is bemutattunk repertoárunkból, de a legnagyobb kedvenc a „Dolomitok himnusza” volt, amivel már a a félegyházi közönség szívét is többször megdobogtattuk.

Felejthetetlen élményt nyújtottak számunkra a kirándulások. Megérkezésünk után ellátogattunk Marostica városába, melynek hangulatát itt is a műemlékek, várak bástyák adják meg. A szombati nap egy nagyobb kirándulással telt a Dolomitok hegyei között húzódó Serrai szurdokban, ahol nem győztünk gyönyörködni a természeti szépségekben, sziklákban, kanyargó patakokban és vízesésekben.
És mielőtt hazafelé vettük az irányt, ellátogattunk a tengeri fürdőhelyre, Caorléba, mely csodálatos óvárosi utcáival a sétálni vágyók kedvére való volt, míg a vízimádó kórustagok a tenger hullámai között hűsölhettek.

Felejthetetlen élményekkel tértünk haza július 3-án. Ez a kirándulás megkoronázta a sok gyakorlással és fellépéssel teli 20. évünket.
Köszönjük támogatóinknak a sok segítséget, melyet az elmúlt időszakban kaptunk, hogy sikeresek lehessünk.

Dr. Ivánné Baksa Éva
kórustag

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 15:23, péntek | Helyi

Muzsikál az erdő 2024

Május 10. és 12. között Kecskemét és Lakitelek-Tőserdő térségében is megszervezik a „Muzsikál az erdő” elnevezésű rendezvényt.

2024. Április 19. 15:20, péntek | Helyi

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén

A hőmérséklet csúcsértéke 11-18 Celsius-fok között alakul, és hajnalban visszatérnek a gyenge fagyok.

2024. Április 19. 15:09, péntek | Helyi

Újabb Balázs Árpád AMI - Battyány iskolás diák sikere

Hétfőn Szegeden, a Király-König Péter Zenei Alapfokú Művészeti Iskolában rendezte meg a Fesztivál Akadémia a II. Halász Ferenc Tehetségkutató versenyt.

2024. Április 19. 13:59, péntek | Helyi

Anyakönyvi hírek

Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.