Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2020. Április 29. 13:07, szerda | Helyi
Forrás: Bense Zoltán

Tanítás koronavírus idején a Batthyányban

Tanítás koronavírus idején a Batthyányban

A Batthyány Lajos Általános Iskola igazgatónője elmondta, hogy kollégái már az első napon virtuális tantermeket („classroom”) hoztak létre, ahol azóta is köszöntik a diákokat.

A Covid-19 járvány okozta rendkívüli helyzetben az egész országban tovább kellett működtetni az oktatási rendszert, az iskoláknak, a pedagógusoknak, a tanulóknak és a szülőknek is alkalmazkodniuk kellett a váratlanul kialakult szituációhoz. Ezekkel a gondolatokkal kezdte beszélgetésünket Vargáné Oláh Zsuzsanna a Batthyány Lajos Általános Iskola intézményvezetője.

Az oktatásban a pedagógus szerepe összetett. Egyfelől a pedagógus, mint információforrás, a tudás átadója és a különféle kompetenciák fejlesztője áll a tanulók rendelkezésére, másfelől a tanuló önálló tanulását támogató motiváló, irányító, pártfogó szerepe is van. Egy olyan helyzetben, amikor a pedagógusnak nincs lehetősége közvetlen személyes kapcsolatot fenntartani a tanulókkal, az utóbbi szerepköre válik hangsúlyosabbá: támogatnia kell a tanulók önálló tanulását, információ-felkutatását és feldolgozását.

A Batthyány Lajos Általános Iskola igazgatónője elmondta, hogy kollégái már az első napon virtuális tantermeket („classroom”) hoztak létre, ahol azóta is köszöntik a diákokat. Az órák nagy részét itt tartják, ide töltik fel a tananyagot, a leckét. A gyerekek szintén itt válaszolnak a kérdésekre és itt küldik el a házi feladatokat. Egyes tanároknál a számonkérések a „Redmenta” oldalán valósulnak meg.

A pedagógusok számára talán a legkisebbek távoktatása jelenti a legnagyobb kihívást, hisz akik az általános iskola első-második osztályában tanítanak, azoknak a nebulói az írott szöveget még nem, vagy nehezen tudják értelmezni és feldolgozni.

A tanulóifjúsággal az osztályfőnökök közvetlen kapcsolatban vannak, a munkaközösségek vezetői pedig pedagógus kollégáikkal. Az irányítás továbbra is az iskolából történik, ahol ügyeletet tartanak.

A Batthyány suliban idén sem feledkeztek meg a Víz Világnapjáról, és a Föld Napjáról, de természetesen az Édesanyákról sem. A gyerekek rajzokat, festményeket, plakátokat készítettek. Az intézményben emlékfalat és tárlót hoztak létre pedagógusok és technikai dolgozók közösen. A gyerekek otthon különböző alkotásokkal készülnek az Anyák napjára és szorgalmi feladatokat írnak a Madarak és Fák Napjára.

Az egyik virtuális osztályteremben így számolt be iskolánk egyik diákja: „Amikor kiderült, hogy életbe lép a digitális oktatás eleinte nagyon megijedtem, hogy lesz
tovább, miként fognak alakulni a dolgok? Az első rémület után rájöttem, hogy vannak pozitív hozadékai az otthoni tanulásnak, a karantén helyzetnek. Ilyen például a sajátos időbeosztás, az, hogy több időm van a hangszerjátékra, jobban és többet alszom, valamint hogy sokat lehetek a családommal, kevesebbet vagyok stresszes. Egy-két hét után kialakult nálam egy napirend, sokkal hatékonyabban tudom elvégezni feladataimat. A tanáraink megértőek, és próbálnak a legjobban alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Sok országban csökkent a légszennyezettség, így a Földünk fellélegezhet. Az emberek között nem várt összefogás tapasztalható, ismeretlen emberek segítenek idegeneken. Még inkább megnőtt a higiénia fontossága, sokkal jobban tisztelik és becsülik az egészségügyben és a szociális ágazatokban dolgozók áldozatos munkáját. Én úgy gondolom, talán még időben jött ez a pofon a világnak, hogy értékeljük a természetesnek tűnő dolgokat, azt hogy van családunk, iskolába járhatunk, vannak barátaink.”

Az élet sok mindent átírt. Viszont ez a sajnálatos helyzet várhatóan hozott az oktatásban pozitív hatásokat is. Ez a kényszerhelyzet azt gondolom, hogy óriási lökést adott az oktatás digitalizációjához. A köznevelésért felelős államtitkár a következőket mondta: „–Több tízezer pedagógus jelenleg egy innovációs kalandban is részt vesz, miközben egy veszélyhelyzetet kezel. Ennek óriási pozitív hozadéka lesz és lehet a tanulók, szülők és pedagógusok munkavégzése számára is.”

Soha nem volt még ennyire fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése és egymásba vetett bizalma. Köszönet nekik, büszke vagyok rájuk!- zárta beszélgetésünket Vargáné Oláh Zsuzsanna intézményvezető.

Fotók: Batthyány

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 14:29, péntek | Helyi

A KSZC Kossuth Lajos Technikum Szakképző Iskola és Kollégium nyitotta meg a ballagások sorát

Százharminc ballagó diák kapta meg tarisznyáját a KSZC Kossuth Lajos Technikum Szakképző Iskola és Kollégiumban 2024. május 3-án.

2024. Május 03. 13:19, péntek | Helyi

Az Alba Regia Gyermek- és Ifjúsági Kórusfesztiválon járt a Batthyány iskola kórusa és néptáncosai

Közös énekléssel, a kórusok köszöntésével és koncerttel indult az Alba Regia Gyermek- és Ifjúsági Kórusfesztivál Székesfehérváron.

2024. Május 03. 13:11, péntek | Helyi

Az erőszak nem megoldás

Vascsővel ment behajtani a tartozást egy 30 éves kiskunfélegyházi férfi.

2024. Május 03. 12:11, péntek | Helyi

Városalapítók Hete Hagyományőrző és Kulturális Fesztivál

Már ki sem kell lépni a városból, hogy remek közösségi programokkal, koncertekkel gazdagodjanak a félegyháziak és az ide látogató közönség.