Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2021. Január 22. 08:00, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon

Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint Kína egyik legjelentősebb, vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői 2021. január 21-én, Budapesten.

A közleményben hangsúlyozzák, a CRRC Changchun céggel megkezdődő kooperáció elsődleges célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése. A mellékvonali járműpark korszerűsítése szolnoki bázissal, jelentős hazai hozzáadott értékkel és magyar munkaerőhányaddal valósulhat meg az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében.

Kiemelték, az előzetes egyeztetéseket követően aláírt szándéknyilatkozat egy lehetséges kínai-magyar együttműködést vetít előre. A közös munka során a felek fokozottan törekszenek a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, az uniós elvárásokhoz, szabályokhoz igazodásra. A mellékvonali motorvonatokat a tervek szerint elsősorban a MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavító telephelyén gyárthatják, minél nagyobb arányú magyar munkaerő alkalmazásával.

A vasúttársaság az elővárosi forgalomban a népszerű motorvonatok, legújabban az emeletes KISS szerelvények beszerzésével tesz utasai kényelme érdekében. Állami támogatással állítják munkába a távolsági és nemzetközi viszonylatokon saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijaikat is. A napokban érkezett meg az első villamos-vasúti szerelvény, amely a helyi és helyközi kötött pályás közlekedés előnyeit egyesítő tram-train összeköttetést biztosítja majd Hódmezővásárhely és Szeged között. A szándéknyilatkozat alapján megkezdődő kínai partnerség a mellékvonalakon utazók színvonalasabb kiszolgálásához, a regionális vonatközlekedés versenyképességének javulásához vezethet - írják a közleményben.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben elmondta: "A hazai közlekedésfejlesztés középpontjában a következő egy-másfél évtizedben a tiszta, energiahatékony és biztonságos vasút áll majd. A vonatközlekedés vonzerejének kulcstényezője a modern járműpark, a komoly múltra visszatekintő hazai gyártás fokozatos újjáélesztése az utasok mellett a beszállítók és munkavállalók érdeke is."

A tárcavezető kifejtette, a Jász-Nagykun-Szolnok megyét is magába foglaló Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosként különösen fontosnak tartja Szolnok megerősítését. A helyi gazdaságélénkítés fókuszába az egyik húzóágazatként a jármű- és gépipart állító régiós fejlesztési stratégiát a közeljövőben tárgyalhatja a kormány. A 2030-ig szóló program költségvetéséből mintegy 1600 milliárd forint jut a megyére, és további több mint 300 milliárd forint Szolnokra - tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Címkék: sín, vasút, vonat

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: