Városlista

2013. Október 19. 09:11, szombat | Belföld
Forrás: - szerk. -

Túratippek 4. - Irány a Pilis

Esztergom és környékének rövid, ám annál izgalmasabb családi kerékpártúrázásra is alkalmas felfedezése a legtökéletesebb kikapcsolódási lehetőség!

Helyszín: Esztergom
Táv: 30 km
Idő: 3-4 óra
Nehézség: könnyű

Kellemes, délutáni könnyű kerékpártúra ajánlatunk, melyben ha végigtekerjük a Pilis, és a Dunakanyar ezen túraútvonalát, ideális kikapcsolódási lehetőséget kínál a langyos őszi időben magunknak, családunknak, barátaiknak.

1. Esztergomból, a Széchényi térről indulunk, és Dobogókő irányába haladunk végig a jól kitáblázott útvonalon! Esztergom vége tábla után, irány egyenesen Dobogókő felé.

2. Néhány kilométer sík úton való tekerés következik, ezután érkezünk meg egy árnyas, kellemes pihenőponthoz, ahol felkészülhetünk az előttünk álló nem túl hosszú hegyi szakaszhoz. A pihenőhely után csak kövessük a kanyargó utat.

3. Pihenőhelytől egy emelkedős, jó minőségű úton tekerünk felfelé, nagyjából 2 km-en keresztül. Egy elágazáshoz érkezünk, ahol balra térjünk le a főútról Pilisszentlélek irányába.

4. Itt már egy lejtős út vezet egészen a falu közepéig. A falu centrumában található nagy farakásnál, felfelé kell venni az irányt balra. Ez az út egyenesen a Pálos romokig vezet. A romok környéke tökéletesen alkalmas egy újabb pihenésre. Ez egy panorámás kilátóhely, ahol mindenképpen érdemes elidőzni.

5. Romoktól még néhány száz métert emelkedünk egészen az erdészeti útig. Itt balra forduljunk, és innen már csak gurulás, illetve nézelődés vár ránk egyenesen Pilismarótig.

6. Pilismaróton a főútig tart a gurulás, ahol ismét balra kell fordulnunk, Esztergom irányába. A főúton való haladás, csak néhány kilométerig tart, mivel Esztergom-Búbánatvölgynél letérhetünk a főútról a Duna parton haladó bringaútra. Ez a bringaút szinte egész végig alkalmas egy kis pihenésre, nézelődésre.

7. A bringaút egészen az esztergomi Erzsébet parkig vezet, ahonnan a Kis-Duna sétányon vezet tovább utunk. Itt árnyas fák, és kávézók szegélyezik tekerésünket. Széchenyi téren pedig egy jókora fagyizással zárhatjuk eme tökéletesre sikerült napot.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 17:27, hétfő | Belföld

Állami látogatásra Magyarországra jön a kínai elnök

Sulyok Tamás köztársasági elnök és Orbán Viktor miniszterelnök meghívására állami látogatásra Magyarországra érkezik május 8-án Hszi Csin-ping kínai államfő

2024. Április 29. 15:00, hétfő | Belföld

EMBERTELEN PODCAST

AI-ok randiznak a Betone új podcastjában

2024. Április 29. 06:00, hétfő | Belföld

Napos, száraz idő várható a jövő első felében

Napos, száraz, meleg idő várható a hét első felében, május 1-jén a délutáni órákban 24 Celsius-fok körüli csúcshőmérsékletre van kilátás.

2024. Április 28. 09:04, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai

A televízióban közvetített számsorsoláson az alábbi nyerőszámokat húzták ki szombaton az ötös lottón: