Városlista

Hírek

2014. Január 18. 08:00, szombat | Belföld
Forrás: - Adrienn -

Túratippek 11. - Irány a Budai hegyek!

Igazi túraidő lesz hétvégén! Nincs messze és kellemes kikapcsolódást tartogat számunkra a természet lágy ölén.

Útvonalunk a következő lesz:
Zsíros-hegy - Kerek-hegy - Kovácsi-erdőföldek - Remete-hegy - Remete-szurdok - Máriaremete, kegytemplom - Nagy-rét – Hűvösvölgy

Budapesten a Hűvösvölgyi megállóig kell eljutnunk.
Utunk a kék sávon fog vezetni egy jól karbantartott turistaútvonalon.
Indulás a Zsíros-hegyi turistaház romjaitól, érkezés a Budapest-Hűvösvölgyi Gyermekvasúthoz.
Túraútvonal hossza: 9,8 km
Becsült teljesítési idő: 2 óra 35 perc

Zsíros hegyről a Muflon Itatótól indulva az erdei ösvényen ballagjunk. Egy ideig még együtt halad a kék és sárga sáv jelzés, aztán a Kerek-hegyen a sárga balra tér, hogy leereszkedjen Budaligetre, pár perc múlva a kék pedig jobbra, hogy nekiinduljon a Remete-hegy felé vezető útnak. A keréknyomok és ösvények, amelyeken vegyesen haladunk, kényelmesen emelkedve, enyhén hullámvasutaznak végig a Kovácsi-erdőföldek oldalában, húsz-huszonöt perc alatt érjük el a szintén Budaligetre tartó kék kereszt jelzés leágazását.

Turistaút a Zsíros-hegyen

Kis kaptató végén érünk fel a Remete-hegy erdős tetejére, már ereszkedve keresztezünk egy széles nyiladékot, ahol több középfeszültségű távvezeték is halad, aztán egy-két percre visszatérve az erdőbe kijutunk a Remete-hegy meredeken leszakadó déli peremére. Itt kezdődik a Remete-szurdokba levezető nagyon meredek ereszkedés, de előtte érdemes kicsit körbepillantani a sziklák tetejéről, innen ugyanis nagyon szép a kilátás a Budai-hegység központi csúcsaira: a János-hegyre és a Nagy-Hárs-hegyre.

Az köves, sziklás ösvény meglehetősen meredeken ereszkedik le a hegyről, nagyon figyelmesen haladjunk, nézzünk mindig a lábunk alá! Néhány perc alatt elérjük az erdőt, de a lejtő még itt sem enyhül azonnal, csak lassan csökken az ösvény meredeksége. A völgy alján aztán átlábalunk az Ördög-árok patakon, és a túloldali sétányon indulunk tovább kelet felé. Kellemes séta végén, nagyjából negyed óra múlva érjük el azt az útra görgetett sziklatömböt, ami az autók elől zárja le a völgyet. Mert bizony itt beérünk a házak közé, az eddigi széles sétány is aszfaltburkolatot kap, ezen érjük el pár perc alatt a keresztező Ördögárok utcát.

A Remete-szurdokban

Balra indulunk el rajta, felkaptatunk az emelkedőjén és megpillantjuk magunk előtt a máriaremetei kegytemplom tornyát. Balra fordulunk a Kerékhegyi utcára, onnan egy jobbkanyarral a Hímes utcára. Ezen érjük el végül a templom parkját, amin egy jobbra induló sétányon vágunk át. Elhaladunk a templom kapuja előtt, majd a park túlsó végén ismét beérünk a családi házak közé.

A máriaremetei kegytemplom

Sarkos jobb-bal fordulókkal ereszkedünk le a Zsíroshegyi útra a keskeny utcákon, ezen folytatjuk az utunkat. Végigmegyünk a majdnem másfél kilométeres utcán és a végén, a Náncsi néni vendéglőjénél rátérünk a forgalmas Nagyrét utcára. Ennek a baloldali járdáján haladva már pár perc alatt elérjük a Nagy-rétre vezető kikövezett sétány kezdetét.

A fák között átvágva kiérünk a füves mező szélére és a sétányt követve a bal oldalában indulunk tovább. Innen nagyon szép a rálátás a rét túlsó szélén emelkedő Nagy-Hárs-hegyre, még a tetején álló kilátót is láthatjuk! Sétányok elágazásához érünk, itt balra kell térnünk a régen „Munkásmozgalmi sétány”-nak nevezett széles, kavicsos útra. Korábban még több emlékmű is állt az út szélén, most már csak graffitikkel tarkított maradványaik láthatóak. Az út átvág a Fazakas-hegy széles hátán, már lejtmenetben keresztezi egy távvezeték nyiladékát, amin keresztül szép a kilátás a Hármashatár-hegy felé. Tovább haladva, a lejtő végén elérjük a Gyermekvasút hűvösvölgyi végállomását.

A Munkásmozgalmi sétányon

Egy gyalogos aluljárón keresztezzük a vasútállomást és a fűtőházat összekötő vágányt, aztán a sétányok kereszteződésében letérünk a kék sáv jelzések útjáról és jobbra elsétálunk a vasútállomás épületéhez.

Jó utat és kellemes kikapcsolódást kívánok mindenkinek!

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 28. 09:04, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai

A televízióban közvetített számsorsoláson az alábbi nyerőszámokat húzták ki szombaton az ötös lottón:

2024. Április 28. 08:51, vasárnap | Belföld

Orbán Viktor Zugligeten folytatta kampánykörútját

A Hegyvidék polgármesterével és polgármester-jelöltjével, Pokorni Zoltánnal és Fonti Krisztinával találkozott kampánykörútja következő állomásán Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke szombaton

2024. Április 28. 08:50, vasárnap | Belföld

Nacsa Lőrinc: tarthatatlan és elfogadhatatlan a háborús benzinár

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek

Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.