Városlista
2022. január 16, vasárnap - Gusztáv

Hírek

2015. Január 24. 16:00, szombat | Helyi
Forrás: - szerk. -

Stresszoldás egyszerűen

Stresszoldás egyszerűen

Bár a stesszt nehéz kiküszöbölni, a feloldásának számos egyszerű, olcsó módja van, amelyekhez bármilyen élethelyzetben fordulhatunk.

Vessük be az illóolajokat!
Az illóolajok a testünkre és a lelkünkre egyaránt hatnak. A legismertebb stresszoldó olaj a levendula, de a citrom és a narancs olaja is képes arra, hogy javítsa a hangulatunkat, az ylang-ylang olaj pedig akár a szexuális vágyat is képes felkelteni.

Mozogjunk rendszeresen!
A sport az egyik legjobb feszültségoldó. A futás épp monotonitásával, gondolkodást nem igénylő mivoltjával oldja a feszültséget. Az úszómedencében kiszakadhatunk a mindennapokból, csend vesz körül, csak mi vagyunk és a víz. A jóga stresszoldó hatásáról már könyvtárnyit írtak, míg a táncos edzések épp a vidámságukkal oldják a feszültséget.

Legyünk kreatívak!
Kreatív, alkotó tevékenység közben megtapasztalhatjuk az úgynevezett „flow-élményt”, vagyis azt, amikor úgy belemerülünk a tevékenységünkbe, hogy minden más eltörpül mellette. Írjunk, fotózzunk, rajzoljunk, kertészkedjünk, vagy süssünk-főzzünk, a lényeg, hogy szívesen tegyük és ne csak az eredményét, hanem a folyamatot is élvezzük.

Legyünk jelen!
Ha nem a saját gondolatainkra, hanem arra figyelünk, ami körülvesz, a feszültség nagy részét kiküszöbölhetjük. Időzzünk el az utca vagy a szoba látványán, tudatosítsuk a körülöttünk levő hangokat, illatokat.

Simogassunk állatokat!
Akinek van házikedvence, tudja hogy a simogatás, az állattal való törődés kiválóan csökkenti a feszültséget. Ha saját házikedvencre nem alkalmas az életmódunk, menjünk állatkertbe, látogassunk kutyát-cicát tartó ismerősöket, vagy segítsünk be egy állatmenhelyen.

Lélegezzünk!
A mély légzés a legegyszerűbb relaxációs technika, csak egy nyugodt sarok kell hozzá, ahová leülhetünk, hogy pár percig csak a légzésünkre figyeljünk. Gondolatban vegyük sorra az egyes testrészeinket, és mindenütt igyekezzünk ellazítani az izmainkat. Maradjunk pár percig ebben a kellemes, feszültségtől mentes állapotban.

Élvezzük a forróságot!
Menjünk szaunába, fürdőbe vagy egyszerűen engedjük tele a kádat jó meleg vízzel! A meleg oldja az izmok feszültségét és méregtelenít, emellett pedig a lelkünket is ellazítja.

Masszíroztassunk!
Az izmok ellazítása és maga az érintés is kiváló fegyver a feszültségek ellen. A lábunkat, a karunkat, az arcunkat otthon,, saját kezűleg is megmasszírozhatjuk, a befeszült vállöv kilazítására, vagy egy jó talpmasszázsra pedig megkérhetjük a párunkat. A leghatásosabb azonban mégis az, ha szakértő masszőrre bízzuk magunkat.

Tartsunk szünetet!
Ha nagyon nyomaszt a sok tennivaló, vegyünk ki tíz perc szabadságot, igyunk meg egy teát vagy kávét, esetleg kortyoljunk el egy pohár limonádét, lassan szertartásosan. A lényeg, hogy lassítsunk, és kiélvezzük a pozitív élményt. A tea lehet stresszoldó gyógytea, például citromfűből vagy orbáncfűből főzött ital is.

Menjünk ki a természetbe!
A zöld növények és a természet hangjai kiszakítanak a feszült mindennapokból. Kiránduljunk oda, ahol viszonylag kevés a turista, de akár a legközelebbi parkba is kiülhetünk. A hétvégéinkből is igyekezzünk minél többet a szabad ég alatt tölteni.

Ezek érdekelhetnek még

2022. Január 16. 11:30, vasárnap | Helyi

Hírek az Ótemplomból

Évközi 2. vasárnap – 2022. január 16.

2022. Január 16. 10:00, vasárnap | Helyi

A befagyott váll szindróma

A malomkörzés már régen nem menne önnek sem, sőt lassan már a kezét felemelni is egyre nehezebb?

2022. Január 16. 08:00, vasárnap | Helyi

Szálló por - továbbra is többfelé magas a légszennyezettség

Továbbra is többfelé magas a légszennyezettség szintje a szálló por miatt.

2022. Január 14. 12:17, péntek | Helyi

Él-e még a lehetőséggel, hogy a házát megszenteljék?

Dr. Ónodi Izabella képviselő asszony nyilatkozott a megyei hírportálnak e kérdéssel kapcsolatban.