Városlista
2025. május 29, csütörtök - Magdolna

Hírek

2015. Február 07. 11:00, szombat | Belföld
Forrás: Vezess

Megérkezett a Mazda 2

Megérkezett a Mazda 2

Miután elődje 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.

Miután elődje mindenkit elkápráztatott azzal, hogy jó egy mázsával volt könnyebb az őt megelőző generációs Mazda2-esnél, és (leginkább ezzel a fegyverténnyel) 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.

A Mazda mérnökei ahelyett, hogy tovább faragták volna a méretet és a tömeget, és építettek volna egy pazar törpeautót, ésszerű döntésre jutottak: a súly maradt, cserébe nagyobb, tágasabb, biztonságosabb autót hozunk létre. A 75 lóerős benzines alapmotorral eddig 1035 kilót nyomott az autó, az új modell a vezetővel együtt 1045-öt, de közben 17,5 centivel hosszabb (4060 mm), 2,0 centivel magasabb (1495 mm), és ami a legfontosabb, a tengelytáv 8 centivel nőtt (2570 mm). A szélesség (1695 mm) nem változott.

Ez pedig azt jelenti, hogy az autó papíron hasonló menetdinamika mellett több helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak (250 helyett 280 liter) egyaránt. A helykínálat azonban ennél is kedvezőbb, mert ahelyett, hogy a manapság szokásos egyterű fazonban rajzolták volna meg az autó orrát, az A-oszlop határozott töréssel emelkedik a tetőig; a meredekebb felület pedig helyet szabadított fel a beltérben. Minden fő mérőszám javult, a válltértől a fejtérig, hatalmas távon (26 centi) mozgatható a vezetőülés, a kormánykerék négy irányban állítható.

A Mazda2 karosszériája egyébként jól példázza, micsoda tempóban fejlődik az autóipar (vagy inkább a kohászat és a gyártástechnológia): a nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélok részarányát 53 százalékról 65-re emelték, a torziós merevség 22 százalékkal nőtt, miközben a nyers váz 7 százalékkal kevesebbet nyom, mint az elődé. Mindez eleve jó zajcsillapítást ígér, de a mérnökök még rátettek egy lapáttal; a Mazda szerint példa nélküli csend várja az utasokat a kisautó gyomrában.

2015-ben nem lehet autót bemutatni ultrafineszes vezetőtámogató technológiák nélkül. Csak címszavakban: a Mazda2 figyelmeztet, ha akadály van a holtterünkben, ha tolatás közben autó közeledik oldalról, észleli, ha előttünk lassul a forgalom, automatikus leveszi a távfényt, ha jönnek szembe - és persze LED-es fényszóró is kérhető a kisautóhoz. Szintén példátlan extra a szegmensben a head-up kijelző, és a trendekhez igazodva a mobiltelefon is integrálható a fedélzeti multimédiás rendszerrel.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 29. 12:00, csütörtök | Belföld

NGM: lendületben a hazai turizmus - áprilisban több mint 1,4 millió vendég összesen 3,4 millió vendégéjszakát töltött a magyarország

A kormány azon dolgozik, hogy a dinamikusan bővülő hazai turizmus még intenzívebben járuljon hozzá a családok jólétéhez, a munkahelyteremtéshez és a vidéki turisztikai térségek fejlődéséhez -

2025. Május 29. 11:00, csütörtök | Belföld

Június 22-én lesz a Magyarország Szépe döntője a Duna csatornán

Bemutatták azt a húsz lányt, aki versenybe szállhat az idei Magyarország Szépe címért. A verseny döntőjét június 22-én élőben közvetíti a Duna csatorna.

2025. Május 29. 08:37, csütörtök | Belföld

Steiner Attila: geotermikus energiával helyeznék biztos alapokra a Liszt Ferenc Repülőtér energiaellátását

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér energiaellátását biztos alapokra szeretnék helyezni

2025. Május 29. 06:00, csütörtök | Belföld

MÁV: vasárnaptól meghosszabbított üzemidővel közlekednek a HÉV-ek, az elővárosi és a regionális buszjáratok hétvégenként

Vasárnaptól a HÉV-ek, az elővárosi és a regionális buszjáratok is csatlakoznak a hétvégenként érvényes új, éjszakai közlekedési rendhez - közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága szerdán a MÁV-csoport honlapján.