Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2014. Március 19. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

Még mindig nem tetszik az e-útdíj a fuvarozóknak

A héten egyeztetnek az e-útdíj bevezetésének tapasztalatairól az érintettek (a hatóság, az útdíjszedésért felelős társaság, az érdekképviseletek vezetői) a fejlesztési tárca államtitkárával - írja a Napi Gazdaság. A fuvarozók szeretnék a járművek környezetvédelmi besorolásának felülvizsgálatát elérni.

Jelenleg ugyanis e téren az Euro II-es motorral felszerelt járművek képviselik az alapnormát, s ettől plusz-mínusz eltérés lehet, ami a díjtételekben is megmutatkozik. A jelenlegi szabályozás szerint azonban az Euro III, IV, V és az Euro VI-ba sorolt járművek egy kategóriába tartoznak. Ezen szeretnének tehát változtatni a fuvarozók. Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke ennek kapcsán azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy az Európai Unió nagyobb differenciálásra ad lehetőséget.

A fuvarozók az e-útdíj bírságolási gyakorlatát bizonyos esetekben igazságtalanak tartják. Karmos azt mondta, hogy ennek során különbséget kell tenni, hogy valaki szándékosan nem vásárol útdíjjogosultságot, illetve tévedésből vagy feledékenységből nem vált jegyet. Mindezeken túl a rendszer további finomhangolását is szorgalmazzák.

A versenyképességüket javító korábbi javaslataikat is napirenden tartják – hangsúlyozta Karmos. Azt szeretnék, ha a külföldön fizetett útdíj 7,5 százalékát is levonhatnák az iparűzési adóból. A fuvarozók azt is el akarják érni, hogy az állam támogassa a tehergépjármű-vezetők képzését. Ma 680−750 ezer forintba is belekerül, mire rábízhatnak egy sofőrre egy 40 milliós járművet, amelyen 25 millió forint értékű rakományt szállítanak. Azért is indokolt a gépjárművezető-utánpótlás problémájának megoldása, mert hiány van a szakemberekből, miközben a nyugat-európai piacról egyre nagyobb a csábítás – tette hozzá Karmos. A fuvarozók versenyképességének javítása érdekében azt is javasolják, hogy mérsékeljék az elmúlt időszakban már jelentősen csökkentett vagyonátruházási illetéket. Ez ugyanis, szinte egyedüliként, nem költségszinten valósul meg (jelenleg a tehergépkocsik átíratásáért 90 ezer forintot kell fizetni).

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: