Városlista
2020. november 28, szombat - Stefánia

Hírek

2020. Január 22. 17:54, szerda | PR

Jelenünkben a jövő - A Tesla-sztori

Jelenünkben a jövő - A Tesla-sztori

A XXI. század első évtizedét magunk mögött hagyva elmondható, hogy az autóipar egyik legerősebb innovációja a hibrid és elektromos autók gyártása.

A technológiai jelentőségén túl, ez környezetvédelmi szempontból is fontossá vált. Ennek egyik zászlóshajója pedig nem más, mint a Tesla és a mögötte álló géniusz, Elon Musk.

Az indulás
A gyártó első bemutatott modellje a 2006-os Roadster volt, az első elektromos autó. Piaci szinten ez még nem volt egy óriási áttörést hozó széria, azonban a 2008 – 2012 közötti időszak megalapozta a Tesla későbbi sikereit. Ez a siker leginkább a 2008-ban a vezérigazgatói székbe került Musk-nak volt köszönhető.
Musk alapvető metódusa viszonylag egyszerű:
● Előáll egy futurisztikus, megvalósíthatatlannak látszó ötlettel, mely a többség szerint őrültség.
● Befektetőket szerez az ötlethez, majd megvalósítja és óriási sikereket ér el vele.

Válságból a csúcsra: a Model S

A 2008-as válságot kihasználva a Tesla felvásárolta a megbukó General Motorst, melynek köszönhetően immár gyártósorral és központtal is rendelkeztek. Ez a lépés óriási csökkenést hozott a gyártási költségekben. Ezután indulhatott az igazi sikersztori, a Model S fejlesztése és piacra dobása. A prototípus 2008-as bemutatása után négy névvel már megvásárolható volt. Az új típus jóval erősebb lett, mint a Roadster, ám a hangsúly sokkal inkább a luxusra helyeződött.
Épp emiatt ezek az elektromos autók eleinte sokak számára elérhetetlen kategóriát jelentettek. Az idő elteltével és a költségek optimalizálásával azonban változott a helyzet, ma már akár használt modellekre is bukkanhatunk. Így az alapárhoz képest olcsón juthatunk hozzájuk, elég csak szétnéznünk a használtautó kereskedések, vagy az aukciós portálok árverezett autói között.




Luxus- vagy népautó?

A 2015-ben piacra dobott városi terepjáró, Model X még szintén a luxust képviselte, maradva a szűkebb vásárlói rétegnél. A gyár döntéshelyzetbe került, és változtatott. Az igényeket felismerve 2016-ban előálltak az olcsóbb, népautónak szánt Tesla Model 3-mal. A bemutatása utáni első hétben máris 325.000 előrendelést vettek fel rá, mely jelzi a Tesla piaci terjeszkedését, a „népautó” státusz erősödését. Az előzőek mellett ennek is köszönhető a használtautó piacon való egyre gyakoribb felbukkanásuk.

Mi lehet a kulcs?

Leginkább Musk szemlélete, mely nem elsősorban autóipari, sokkal inkább technológiai. Jól példázza ezt a sokat vitatott, ám végső soron bevált megoldás, a robotpilóta, mely az önvezető autók vízióját valósította meg az elmúlt évtizedben. A high-tech fejlesztések központba állítása kijelöli az utat is, hiszen elsősorban a tehetősebb vásárlókat célozzák meg termékeikkel, ugyanakkor a gyártósorok fejlesztésével az autók ára is csökken.

A Tesla Motors útját látva sokszor kongatták már a vészharangot, a cég azonban sikeresen fennmaradt, végig a megkezdett úton maradva. A márka azóta is folyamatosan új és innovatív megoldásokon dolgozik, amit jól jelez a futurisztikus és robusztus CyberTruck prototípusa, mellyel a vállalat újra szintet lép, ugyanazzal a kompromisszummentes, jó értelemben vett makacs hozzáállással, mely megrengette a piacot.

Ezek érdekelhetnek még

2020. November 25. 19:59, szerda | PR

Tippek és trükkök a professzionális nyomtatási eredményhez

Minőségi tonerek segítségével könnyebb home office-ból dolgozni

2020. November 25. 15:46, szerda | PR

Fertőtlenítő takarítás specialistája

Stabilizált ózonos vizet előállító berendezést, valamint egyéb elektromos fertőtlenítő eszközöket szereztek be -

2020. November 23. 18:08, hétfő | PR

Mire jók a fenőkövek?

Ha megtaláltuk a tökéletes kést, ami megkönnyíti a konyhai vagy a ház körüli munkát, már csak arra kell figyelnünk, hogy az mindig éles maradjon.

2020. Szeptember 21. 15:47, hétfő | PR

Elindult az épületenergetika digitalizációját fejlesztő IPOSZ-IVSZ projekt! Okosotthont mindenkinek!

2020. áprilisában vette kezdetét a GINOP-5.3.5-18-2019-00094-es kódú pályázat az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) gondozásában.