Városlista
2024. április 24, szerda - György

Hírek

2016. Január 31. 12:00, vasárnap | Helyi
Forrás: filantropikum.com

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

A hipermarketek nem restek bevetni a pszichológia, magatartáskutatás és gyermeklélektan legújabb eredményeit annak érdekében, hogy még több fogyasztásra csábítsák vásárlóikat.

Szemkamerás vizsgálatok bizonyítják, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt 15-20 fokkal található termékeket nézi meg, így a hipermarketek ennek megfelelően állítják be a szemmagasságot úgy a felnőttek, mint a gyerekek esetén.

A vonzó csomagolással a 20-29 éves nőkre, a városi rétegekre és a magasabb jövedelműekre akarnak hatni, a vidéken élők viszont kevesebb arányban dőlnek be az ilyen csábításnak. A hipermarketek már az előtérben pontosan meghatározott forgatókönyv szerint manipulálják a vásárlókat, és még a bevásárlókocsi fogantyúja is reklámfelületként szolgál.

Az üzletek az óramutató járásával ellentétes irányban vannak berendezve, mert az emberek 90 százaléka balkezes, így automatikusan jobbra indulnak el a boltokban. A kocsit bal kézzel tolják, jobb kézzel pedig a termékekből válogatnak. A sorok között különböző promóciókkal lehet találkozni, többnyire csinos lányok által kínált termékeket lehet kipróbálni, amit a marketingzsargon egyszerűen „beetetésnek” is nevez.

A parfümök az üzletek végében találhatók, mivel az anyukák először a gyermeküknek, a családjának vásárol, és csak utána magának. A kliensek a kasszánál költik el e be nem tervezett vásárlások többségét, itt főleg édességet, kozmetikai cikkeket vásárolunk.

A legnagyobb forgalom a kasszáknál kihelyezett pultokon zajlik. Itt költjük el a be nem tervezett vásárlásaink többségét. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak. Az impulzusvásárlás aránya a teljes bevásárláshoz képest 50 százalék, ami nagyon magas szám. A különböző gyártók hatalmas összegeket képesek kifizetni azért, hogy termékeik az ún. forró pontokon helyezzék el. Ezek a következők: szórakoztatóelektronika, egészség- és szépségáruk, központi folyosó, élelmiszeráru, alkoholrészleg, apróságok és kávétermékek.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 24. 14:04, szerda | Helyi

Gyermekrajzpályázatot hirdet a MÁV a balesetek megelőzése érdekében

A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös gyermekrajzpályázatot hirdet iskolásoknak, amelynek témája a biztonságos közlekedés - közölték a szervezők az MTI-vel szerdán.

2024. Április 24. 12:16, szerda | Helyi

Idén is megrendezik a Fülemülék éjszakája programsorozatot

A Fülemülék éjszakája országos rendezvénysorozatra április második felétől május végéig országszerte számos helyszínen várják a madarászok az érdeklődőket.

2024. Április 24. 08:11, szerda | Helyi

Vetélkedők, ügyességi versenyek színesítették a Mezgés napot

A Déli Agrárszakképzési Centrum Kiskunfélegyházi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum Szakképző Iskola és Kollégium a Föld napja jegyében rendezte meg szokásos "Mezgés napját" április 22-én.

2024. Április 24. 08:06, szerda | Helyi

Kimagasló eredmény az uszonyos- és búvárúszó országos bajnokságon

Rabi Anna több egyéni csúcsát megdöntötte, illetve váltóban Rónai Anna Zóra, Borbás Luca, Csikai Szonja Vanda csapattársaival ifjúsági korosztályos országos bajnokok lettek.