Hírek
2021. Május 20. 11:07, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti/illusztráció: pixabay
Idén még többet fogunk online vásárolni

Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest - derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból.
A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).
Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni - hívták fel a figyelmet utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt - tették hozzá.
A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben - például biciklizés vagy vezetés közben - is vásárolt már online.
A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal - mutattak rá a jelentésben. Ebben arra is rávilágítanak: kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság "chargeback" szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.
Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára - vonták le a következtetést. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak - állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére.
Az Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt - jegyezték meg.
A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie - tették hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 19. 07:51, szombat | Életmód
A Magyar népmesék sorozat folytatását is támogatja az NFI
2025. Július 18. 07:47, péntek | Életmód
Agrometeorológia: nagy szükség lenne további csapadékra
Bár múlt héten a júniusi rendkívüli szárazság után számottevő csapadék érkezett, és az aszály nagy területen mérséklődött, vagy meg is szűnt, sokfelé lenne szükség további csapadékra
2025. Július 17. 07:48, csütörtök | Életmód
Axiom-4 - Juhos Norbert: huszonöt kísérletet hajtott végre Kapu Tibor sikeresen
2025. Július 16. 07:28, szerda | Életmód
Utcaszínházi előadások is lesznek az Utcazene Fesztiválon Veszprémben
Július 17-19 között rendezik meg az Utcazene Fesztivált Veszprémben, az ingyenes rendezvényen hét színpadon, két utcazenész megállóban zenés produkciók, valamint Food Truck Show és utcaszínházi előadások is várják a közönséget.