Városlista

Hírek

2020. Március 22. 11:53, vasárnap | Helyi
Forrás: bikemag.hu

Hogyan bringázz a koronavírus-járvány alatt?

A koronavírus, ha még nem tette meg, át fogja írni a kerékpározási szokásainkat is, legalábbis a járvány alatt mindenképpen.

Bár többségünk (remélhetőleg senki) biztosan nem találkozott még közvetlenül ezzel a vírussal és így nehéz felmérni azt, hogy az eddigi bringázási szokásaink folytatása milyen kockázattal jár a saját és mások egészségére, viszont azt mindenkinek el kell fogadni, hogy a járvány alatt más, az eddigitől eltérő szabályokat kell betartanunk, ha bringázni megyünk és ezt egy közös cél érdekében kell megtennünk.

Sokfélét írnak az interneten ebben a témában, egy részükkel egyetértünk, egy részükkel pedig nem, ezért most végigvesszük, hogy szerintünk mit, hogyan tegyünk, ha jelenlegi helyzetben elmegyünk kerékpározni.

• Természetesen azt is megtehetjük, hogy otthon maradunk és nem bringázunk kint, lényegében ez a legegyszerűbb eset, viszont még ebben az esetben is van pár tanácsunk, amit szerintünk érdemes megfogadni:
  • Ha görgőzöl vagy spinningelsz/szobakerékpározol akkor is próbálj alacsonyabb intenzitáson tekerni, mert gyengíti az immunrendszert, ha kihajtod magad. Ezenfelül rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű folyadék és sóbevitel, mert a folyadékhiány szintén nem az immunrendszerünk állóképességét növeli.
  • Ha nem mozogsz semmit akkor az étkezésre figyelj oda mindenképpen, mert a TV vagy a számítógép előtti ücsörgés segít a nem kívánt plusz kilók felszedésében.
  • Ne ítéljünk el senkit, aki kint kerékpározik (amíg nem tilos), legalábbis ne tegyük ezt nyilvánosan, lehülyézve a másikat. Teljesen felesleges feszültséget kelteni, főleg ezekben az időkben.
  • Amíg a törvényi feltételek megengedik ki lehet menni kerékpározni a szabadba (gondoljunk csak Spanyolországra vagy Olaszországra, ahol éppen tilos), akár országútra, akár terepre, viszont jó pár dolgot másképp kell csinálnunk, mint a járvány előtt (zárójelben megjegyeznénk, hogy vannak olyanok, akikre az edzések leállítása is veszélyt jelent, mert rendszeres terhelés mellett működik csak megfelelően a szerveztük):
  • Kerüld a csoportos bringázásokat, mert könnyen el tudod kapni a fertőzést másoktól, elég itt csak a klasszikus orrfújásra gondolni, de még az is lehet, hogy te fertőzöl meg másokat, mert a vírus hordozója vagy. Szóval csak óvatosan a csoportos kerékpározásokat illetően, mert a fertőzésveszélyen felül a balesetveszély is nagyobb, ha többen vagyunk.
  • Szintén pont úgy igaz a kinti kerékpározásnál is, mint a beltérinél, hogy ne hajtsuk szét magunkat. Az alacsony intenzitású bringázások jót tesznek az immunrendszerünknek, a magas intenzitásúak pedig rombolják az ellenállóképességünket, ezért kerüljük a nagy terhelést. A folyadék és tápanyagbevitel pontosan olyan fontos, mint beltéren, ne hagyjuk kiszáradni magunkat.
  • Kerüljük a veszélyhelyzeteket!!! Se terepen, se országúton ne akarjunk csúcsot dönteni az adott lejtőn, ne próbáljuk meg beadni azt az ugratót, amit eddig nem tudtunk, ne akarjuk bevenni azt a kanyart olyan sebességgel amivel még előtte soha, és még további társai! Az egészségügyi rendszert ne terheljük feleslegesen a balesetünkkel, mert lehet, hogy más vagy éppen a saját életünkbe fog kerülni, mert nem lesz elég kapacitása a kórháznak, hogy megmentsen minket, vagy a mi balesetünk miatt nem tudnak majd egy beteggel foglalkozni, annyira túlterhelt lehet a rendszer.
  • Munkába, boltba inkább menjünk kerékpárral, mint tömegközlekedéssel, hiszen minimális a fertőzés veszélye, lényegében senkivel nem érintkezünk útközben és a megtört arcokat sem kell néznünk a villamoson vagy a buszon, ráadásul egy kicsit magunk lehetünk és élvezhetjük a szabadságot.
  • Egy említett dologra viszont mindenképpen figyeljünk, hiába lesz kisebb a forgalom, hiába érezzük biztonságosabbnak az utat, akkor is legyünk körültekintőek és bringázzunk ésszel, hogy az egészségügyi dolgozóknak ne velünk kelljen foglalkozni egy baleset miatt.

(Forrás: bikemag.hu)

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 15:23, péntek | Helyi

Muzsikál az erdő 2024

Május 10. és 12. között Kecskemét és Lakitelek-Tőserdő térségében is megszervezik a „Muzsikál az erdő” elnevezésű rendezvényt.

2024. Április 19. 15:20, péntek | Helyi

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén

A hőmérséklet csúcsértéke 11-18 Celsius-fok között alakul, és hajnalban visszatérnek a gyenge fagyok.

2024. Április 19. 15:09, péntek | Helyi

Újabb Balázs Árpád AMI - Battyány iskolás diák sikere

Hétfőn Szegeden, a Király-König Péter Zenei Alapfokú Művészeti Iskolában rendezte meg a Fesztivál Akadémia a II. Halász Ferenc Tehetségkutató versenyt.

2024. Április 19. 13:59, péntek | Helyi

Anyakönyvi hírek

Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.