Városlista
2024. április 24, szerda - György

Hírek

2015. November 27. 10:14, péntek | Helyi
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Egybeesik a Fekete Péntek és a Ne vásárolj semmit! nap

Egybeesik a Fekete Péntek és a Ne vásárolj semmit! nap

Egy felmérés szerint a 18-59 éves hazai internethasználók egyötöde, körülbelül egymillió ember tervezi, hogy vásárolni fog a pénteki akciókban, a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelentő \'Black Friday\' napon.

Idén azonban ugyancsak péntekre esik a 'fogyasztói böjtként' ismert Ne vásárolj semmit! nap.

A 'Black Friday' csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 27-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.

Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.

A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.

A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.

A csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben - derül ki a felmérésből.

A kutatás a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva reprezentatív.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint az internetes vásárlások egyre népszerűbbek, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik.

Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, 2014-ben 20 százalék volt; ugyanakkor az EU 28-ak átlaga 41 százalék.

Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma, 2005 és 2014 között 6,6-szorosára.

Idén az első háromnegyed évben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.

A KSH közleményében azt is említette, hogy idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő 'Black Friday' akció és a 'fogyasztói böjtként' ismert Ne vásárolj semmit! nap.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 16:25, kedd | Helyi

Növényvédelmi permetezés

2024. Április 23. 10:37, kedd | Helyi

Vonat és autó karambolozott Kiskunfélegyháza külterületén

A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset.

2024. Április 22. 14:46, hétfő | Helyi

Ma van a Föld Napja

2024-ben újra fókuszban a műanyagok a 34. magyar és az 54. világméretű Föld napján.

2024. Április 22. 14:17, hétfő | Helyi

Sokat árthat a jószándék is!

Ne vigyék haza a madárfiókákat és más állatkölyköket, őzgidákat, nyúl-, nyest- és mókuskölyköket, vadmalacokat! - kéri a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME).