2021. december 8, szerda - Mária

2015. Július 24. 12:00, péntek | Bulvár
Forrás: MTI

Megtalálta a Föld mását a NASA

Egy Földhöz hasonló bolygót fedezett fel a Naprendszeren kívül az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) Kepler űrteleszkópja.

A NASA szakemberei csütörtöki sajtótájékoztatójukon elmondták, hogy a Földnél mintegy 60 százalékkal nagyobb planéta nagyjából 1400 fényévnyire található bolygónktól, a Hattyú csillagképben.

Korábban is találtak már hasonló méretű bolygókat, ám a Kepler-452b-re keresztelt újonnan felfedezett égitest különlegessége, hogy a Naphoz nagyon hasonló, ám idősebb csillag körül kering, méghozzá a Földéhez hasonló pályán.

"Nagyszerű előrelépés olyan planétát találni egy Napszerű csillag körül, amely méretében és hőmérsékletében is hasonlít a Földhöz" - jegyezte meg Jeff Coughlin, a kaliforniai Mountain View-ban működő SETI Intézet Kepler űrteleszkóppal foglalkozó kutatója.

A szakemberek úgy vélik, hogy mérete alapján a Kepler-452b felszíne sziklás és a planéta megfelelő távolságra kering a csillaga körül ahhoz, hogy folyékony víz legyen a felszínén, ami alapvető feltétele az élet jelenleg ismert formájának.

A felfedezés részleteit a The Astronomical Journal című folyóirat következő számában ismertetik a szakemberek.

Címkék: űr, bolygó, föld

2021. December 07. 17:02, kedd | Bulvár

Tizenöt kisbolygót neveztek el magyar személyiségekről

Tizenöt kisbolygót neveztek el magyar személyiségekről, csillagászokról, fizikusokról és más tudományágak művelőiről, köztük Karikó Katalinról

2021. December 06. 14:06, hétfő | Bulvár

Koronavírussal fertőződtek meg egy állatkert vízilovai

Koronavírusos az antwerpeni állatkert két vízilova. Az állatok jól vannak, csak az orruk folyik, jelenleg karanténban vannak - írja a BBC hírportálja.

2021. December 05. 07:00, vasárnap | Bulvár

Könyv jelent meg a sakkszövetség száz évéről

Bemutatták A magyar sakk arcképcsarnoka, Százéves a Magyar Sakkszövetség című könyvet, amely az 1921-ben alapított Magyar Sakkszövetség fennállásának 100. évfordulója alkalmából készült.

2021. December 03. 12:08, péntek | Bulvár

Másodfokon is pert nyert Meghan hercegnő

Másodfokon is megnyerte csütörtökön Meghan sussexi hercegnő a Mail on Sunday elleni sajtóperét.