Városlista
2021. március 7, vasárnap - Tamás

Hírek

2020. December 31. 08:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor

December 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetésnél a vásárlást kezdeményező fél azonosítására,

a változás az online vonatjegyet vásárló utasokat érinti - közölte a MÁV-Start szerdán az MTI-vel.

Ennek következtében minden jegyvásárláskor a fizetésnél plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassulhat és körülményesebbé válhat.

Kiemelték, hogy az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV-Start és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.

Mindezek miatt a vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve bankokkal való adategyeztetésnél a helyes telefonszám megadása is. Ezen felül tanácsolták, hogy célszerű meggyőződni arról is, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.

A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni - hangsúlyozta a MÁV-Start közleményében, amelyben jelezték, ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.

Az online jegyvásárlásoknál fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999) - olvasható a vasúttársaság közleményében.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Március 06. 18:10, szombat | Belföld

Szünetel a személyes ügyintézés a közműszolgáltatóknál

Szünetel a személyes ügyintézés a közműszolgáltatóknál a koronavírus terjedésének megakadályozására tett kormányzati intézkedésekkel összhangban - közölték a közműszolgáltatók szombaton az MTI-vel.

2021. Március 06. 15:24, szombat | Belföld

Lesz gyermekfelügyelet hétfőtől az óvodákban, iskolákban

Az önkormányzatok kérésére a kormány hétfőtől is biztosítja az óvodákban és az iskolákban a gyermekfelügyeletet - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton az MTI-vel.

2021. Március 06. 14:52, szombat | Belföld

Nyitva tarthatnak a tavaszi munkák elvégzését biztosító üzletek

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), illetve a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (MAGOSZ) javaslatára a kormány úgy döntött,

2021. Március 06. 12:40, szombat | Belföld

Íme a telefonszám, amin kérhető az oltandók adatainak pontosítása

Az oltandók a 1818 telefonszámon és emailen is kérhetik a pontatlanul regisztrált adatuk javítását - közölte a Koronavírus Sajtóközpont szombaton az MTI-vel.