Városlista
2019. augusztus 21, szerda - Sámuel

Hírek

2019. Június 06. 19:22, csütörtök | PR

Az iroda bérlés és vásárlás dilemmája

Az iroda bérlés és vásárlás dilemmája

Kisebb, közepes, de sokszor még nagyobb cégek esetén is felüti fejét a dilemma: anyagi szempontból megéri a saját iroda megvásárlása vagy inkább az irodabérlés az optimális választás?

A cégeknek, méretüktől függetlenül alaposan át szükséges gondolniuk az irodavásárlás- vagy bérlés dilemmáját, hiszen manapság mindkét opció relatív nagy összegre rúghat. Egy rosszul megválasztott koncepció akár az induló vállalkozás túlköltekezését, és ezáltal hanyatlását is magával hozhatja, de mindenképpen kedvezőtlen irányba befolyásolja, visszaveti a potenciálisan dinamikus fejlődést. Fontos, hogy az érveket és az ellenérveket gondosan mérlegelve megtaláljuk a számunkra ideális megoldást.

Az iroda bérlése

A kiadó iroda bérlése mindenekelőtt ad egyfajta rugalmasságot, hiszen sokkal kevésbé vagyunk helyhez, illetve az iroda fizikai korlátaihoz kötve. Ha bizonytalanok vagyunk a cég jövőjét, fejlődési ütemét tekintve, érdemesebb határozatlan idejű szerződést aláírni pár hónap felmondási idővel, hiszen a határozott idejű szerződések esetén hosszabb várakozási idővel kell kalkulálnunk, ha mégis költözés kerülne kilátásba.
Másik döntő érv a bérlés mellett a bérleti díj összege – ez nyilvánvalóan sokkal kisebb kiadás, mint az iroda megvásárlásához szükséges kezdőtőke.
Kisebb cégeknek, kezdő vállalkozóknak tehát több szempontból is ideális választás lehet a bérlés: akár egy impozáns, széleskörű szolgáltatásokkal felszerelt irodaház mellett is letehetik a voksukat, melynek megvásárlása egyébként nem állna módjukban.

Saját iroda vásárlása

A saját iroda megvásárlása a közepes vagy nagyobb cégeknek lehet ideális választás, akiknek nem okoz problémát egy tetemesebb összegű kezdőrészlet kifizetése. Vásárlás esetén a havi fenntartási költségek jelentősen kedvezőbben alakulnak, hiszen a bérleti díjat így megspóroljuk.
Míg a bérlés egyfajta rugalmasságot, addig a vásárlás egyfajta stabilitást, biztonságot ad a cégnek.



Akár iroda vásárlására, akár bérlésére adjuk fejünket, érdemes átgondolni számos szempontot. Hol szeretnénk, ha az irodánk elhelyezkedne: belváros, vagy a külterület preferált? Mekkora az ideális méretű ingatlan? Fontos, hogy tömegközlekedéssel jól megközelíthető legyen, vagy inkább a parkolók száma a döntő szempont? Kisebb, otthonosabb iroda a cél, vagy egy impozáns, modern irodaház jobban illik cégünk profiljához? A döntést érdemes a cég hosszú távú céljainak, terveinek figyelembevételével meghozni.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Augusztus 21. 15:51, szerda | PR

Óvodákat újítanak fel

Két óvoda felújítási munkálatait nyerte el, nyílt közbeszerzési eljáráson a Jánosik és Társai Kft. A közel 300 millió forintos bevételt jelentő munkákkal határidőre, év végéig készülnek el -

2019. Augusztus 09. 13:03, péntek | PR

Pénzküldés - csináld úgy, mint a profik!

Ma már értünk, kelet-közép-európai felhasználókért is versengenek a devizaküldő cégek. Komoly piac ez a régió, ahol mind többen dolgoznak külföldön. Nem véletlenül van a TransferWise-nak Budapesten is irodája.

2019. Augusztus 09. 13:01, péntek | PR

Ellenőrzőlista nyaralás előtt

A nyári szabadságunk cél állomása sokszor egy másik ország, avagy egy távoli kontinens. Már jó előre megtervezzük az utazást, lefoglaljuk a szállásunkat, a repülőjegyeket, és átgondoljuk -

2019. Július 16. 13:39, kedd | PR

Szigorú minőségi szabályozás a siker kulcsa

A Jánosik és Társai Kft. tavalyi árbevétele meghaladta a 14 milliárd forintot. Az idén is több mint 14 milliárd forint bevételt terveznek.