Városlista
2020. április 1, szerda - Hugó

Hírek

2020. Február 27. 10:32, csütörtök | Helyi
Forrás: hazipatika.com

A sport legjobbb hatása

A sport legjobbb hatása

Akár egyéni, akár csapatsportot választunk, nemcsak a fizikumunknak, hanem a lelkünknek is bizonyítottan jót fog tenni.

Német és ausztrál sportszociológusok egy új kutatása szerint a sport segíthet megvédeni az embereket a komoly mentális betegségektől. A szakemberek 698 amatőr atléta stressz- és szorongásszintjét tanulmányozták különféle körülmények között, miközben azonos mennyiségű és intenzitású mozgást végeztek. Azt is vizsgálták, hogy számít-e, hogy zárt térben vagy szabad levegőn történik a mozgás, illetve azt is, hogy csapatsportot vagy egyénit űznek az alanyok.

Ennyit számít a rendszeres mozgás
Azoknak, akik betartották az Egészségügyi Világszervezet (WHO) heti mozgásmennyiségre vonatkozó ajánlását, általánosságban jobb volt a mentális egészségi állapota. Az ajánlások szerint a 18 és 64 év közötti egészséges felnőtteknek heti 150 perc közepes intenzitású testmozgást érdemes folytatniuk. A szakemberek szerint viszont már egy kevés rendszeres sportolásnak is komoly előnyei vannak. Bár a gyógyszerek is komoly szerepet játszhatnak a mentális egészség alakulásában, azoknak megvannak a maguk határai. Mivel egyre komolyabb probléma a gyógyszerek és az ópiátok használata, az orvosoknak is mindenképpen érdemes másfajta módszereket is ajánlaniuk, hogy javíthassanak pácienseik életminőségén.

Fontos tisztában lenni azzal, hogy a különféle mozgásformák különféleképpen hatnak a mentális egészségre. "Létfontosságú, hogy megértsük azokat a faktorokat, amelyek hatással lehetnek a depresszióra és a szorongásra, de eddig hiányosak voltak a bizonyítékok arra vonatkozóan, milyen és mennyi aktivitás kell ahhoz, hogy az pozitívan hasson a mentális egészségre" - magyarázta Katja Siefken, a tanulmány egyik szerzője.

Heti 150 perc a mentális egészségért
A kutatók arra jutottak, hogy akik a WHO által ajánlottnál kevesebbet mozognak, gyakrabban számolnak be depresszióról - függetlenül attól, hogy akár zárt térben vagy a szabadban, illetve csapatban vagy egyénileg mozognak-e. Mentális egészségünk megőrzése érdekében tehát ajánlott hetente 150 perc közepes intenzitású mozgást végezni. Ez napi szinten nagyjából 22 percet, vagy heti ötször 30 percet jelent.

A szakemberek azt is kiderítették, hogy a csapatsportokban való részvétel jobban lefoglal és energizál, míg az egyénileg végzett mozgás segíti az összpontosítást és csökkenti a stresszt. Emellett a legtöbb ember számára a természetben végzett mozgás a legkielégítőbb - feltéve, hogy a körülmények biztonságosak, és valamilyen zöld területen sportolunk. Azonban a mértéktartás is nagyon fontos, ha sportolásról van szó. A túlzott mennyiségű, illetve túl intenzív edzés is súlyosbíthatja a depressziót és a szorongást. Aki túlságosan ráfókuszál a mozgásra, és úgy érzi, hogy egyre többet és egyre jobban kell teljesítenie, olyan mértékű fizikai és pszichés stressz alá kerülhet, ami ronthat a mentális egészségi állapotán.

Címkék: mozgás, Sport

Ezek érdekelhetnek még

2020. Április 01. 13:41, szerda | Helyi

Biztató, hogy nincs ugrásszerű növekedés a fertőzöttek számában

Folyamatosan ellenőrzi a rendőrség a rendkívüli intézkedések betartását - közölték a koronavírus-fertőzés elleni védekezésért felelős operatív törzs szerdai tájékoztatóján.

2020. Április 01. 13:30, szerda | Helyi

Változások a Postánál: ezentúl egyszerűbb lesz a nyugdíjasok dolga

Egyszerűsített meghatalmazással és ingyenes ismételt kézbesítéssel könnyíti a nyugdíjasok számára az utalványok kifizetését áprilistól a Magyar Posta.

2020. Április 01. 13:25, szerda | Helyi

Erős hajnali fagyok jönnek

Kellemes tavaszi napok állnak előttünk. A hét hátralevő részében főként a napsütés fog dominálni, számottevő csapadék nem várható.

2020. Április 01. 13:21, szerda | Helyi

Mindenkinek támpont az adóbevallás tervezet

Az őstermelők, az áfafizetésre kötelezett magánszemélyek és az egyéni vállalkozóknak is készített szja-bevallási tervezetet a NAV.