Városlista
2019. szeptember 22, vasárnap - Móric

Hírek

2019. Augusztus 17. 12:13, szombat | Helyi
Forrás: MTI

A második legnagyobb vásárlási szezon az iskolakezdés

A második legnagyobb vásárlási szezon az iskolakezdés

A karácsony után a július és szeptember közötti időszak a második legnagyobb vásárlási szezon, az iskolakezdés miatt ilyenkor mélyen zsebükbe kell nyúlniuk a szülőknek

- derül ki a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég "Deloitte back-to-school shopping survey" című felméréséből.

A Deloitte közleményében ismerteti: a GKI Digital felmérése szerint egy alsós gyerek iskolakezdési kiadásai 2018-ban 48 ezer forintot, egy felsősé 61 ezer forintot tettek ki. A közép- és felsőoktatási intézménybe járók szüleinek többet kellett erre fordítaniuk: 68 ezer, illetve 84 ezer forintot. Az Egyesült Államokban átlagosan 519 dollárt, megközelítően 150 ezer forintot költenek a háztartások az iskolakezdéshez kapcsolódóan.

A háztartások jelentős része világszerte nyár végén szerzi be az iskolába járó gyermekeknek a ruházati cikkeket, irodaszereket, műszaki cikkeket, sőt akár bútorokat is. Az Egyesült Államokban egyre korábban kezdődnek a vásárlási kedvet meghozó akciók, sokan már júliusban túlesnek a nagybevásárláson, az iskolakezdési vásárlások mintegy 90 százaléka pedig még augusztus előtt lezajlik.

Magyarországon lényegesen később kezdődik a vásárlás. A GKI Digital tavalyi felmérése alapján a válaszadók mindössze 27 százaléka vásárol az iskolakezdéshez szükséges cikkeket augusztus első két hetében, 38 százalék augusztus utolsó két hetét választja, míg a vásárlók harmada vagy előrehozza a vásárlást, vagy inkább szeptemberre hagyja, tudatosan megvárva az iskola által támasztott követelményeket.

Mind az amerikai, mind a magyar felmérésből az derül ki, hogy az online vásárlások száma növekvő tendenciát mutat az iskolakezdési szezonban is. A GKI Digital felmérése alapján tavaly minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez, melyek tekintetében az online vásárlás aránya kimagasló volt.

Az amerikai Deloitte felmérése szerint a vásárlók egyre inkább a webshopok irányába mozdulnak. Magyarországon még mindig nem számottevő az online vásárlások aránya, az összes vásárlás tizedét sem éri el, azonban a műszaki cikkek tekintetében a nagy átlag duplája is lehet. A felmérések szerint az iskolaszerek döntő többségét nem a webshopokból szerzik be a szülők.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Szeptember 21. 16:14, szombat | Helyi

Ittasan, kicserélt rendszámú autóval hajtott a ház sarkának

Sem az autó, sem a sofőrje nem volt alkalmas a közúti közlekedésre Kiskunfélegyházán.

2019. Szeptember 21. 16:08, szombat | Helyi

Ünnepélyes keretek között adták át Móra Ferenc mellszobrát

Szeptember 20-án avatták fel Rieger Tibor Móra Ferencet ábrázoló köztéri mellszobrát a Móravárosban.

2019. Szeptember 21. 09:42, szombat | Helyi

Autómentes napot tartottak Kiskunfélegyházán

Városunk csatlakozott az Európai Mobilitás Hete programsorozathoz szeptember 20-án.

2019. Szeptember 20. 13:20, péntek | Helyi

A klímaváltozás hatására egyre több gólya marad itthon télen

A költöző madarakra is komoly hatással van a klímaváltozás, kutatók szerint a jelenség az emberi tevékenységgel karöltve gyökeresen megváltozatja a vonuló madarak szokásait, ami a hazai egyedeken is észrevehető.